Jonoforeza – zabieg fizykoterapeutyczny dla Ciebie

Jonoforeza – Twoja droga do lepszego samopoczucia!
Poznaj jonoforezę, skuteczną metodę fizjoterapii. Dowiedz się, jak może poprawić Twoje zdrowie i samopoczucie.

Co to jest jonoforeza i kiedy się ją stosuje? Tę skuteczną metodę fizjoterapeutyczną możemy zaoferować Ci w Interfizjo. Dowiedz się więcej o tym, na czym polega jonoforeza i jakie są korzyści płynące z zabiegów.

Czym jest zabieg jonoforezy?

Na czym polega jonoforeza? To jeden z wielu rodzajów zabiegów fizjoterapeutycznych, które wykorzystują prąd galwaniczny do wprowadzenia leków bezpośrednio w leczone miejsce ciała. Proces ten jest zupełnie bezbolesny. Dzięki użyciu prądu leki mogą docierać głębiej, co zwiększa ich skuteczność.

Na skórze pacjenta umieszczamy specjalny pad nasączony lekiem, a następnie przepuszczamy przez niego prąd. Dzięki temu cząsteczki leku są aplikowane w głąb tkanek. Przekłada się to na efektywne, bezpośrednie i precyzyjne działanie tam, gdzie jest to najbardziej potrzebne.

Zabiegi jonoforezy to tylko jeden z rodzajów terapii prądem, które oferujemy obok np. popularnej galwanizacji.

Lista wskazań

Fizjoterapia jonoforezą jest polecana w przypadkach takich jak:

• bóle stawów,
  • zapalenia ścięgien,
  • nerwobóle,
  • problemy z krążeniem obwodowym,
  • skurcze mięśniowe,
  • zaburzenia troficzne skóry,
  • stany zapalne skóry,
  • przewlekłe stany zapalne,
  • stany pourazowe,
  • bóle mięśniowe i stawowe,
  • zaburzenia przewodzenia nerwowego,
  • przewlekłe zapalenie stawów,
  • nerwice naczyniowe,
  • zespoły bólowe kręgosłupa.

PRZECIWWSKAZANIA DO ZABIEGU JONOFOREZY
Przeciwwskazania jonoforezy istnieją, chociaż sama metoda jest naprawdę bezpieczna.

Przede wszystkim jonoforeza nie jest zabiegiem zalecanym w bliskich okolicach wszczepienia rozrusznika serca. Także obecność jakichkolwiek metalowych implantów w obszarze terapii to istotne przeciwwskazanie.

Inne ważne problemy obejmują choroby skóry, czyli dermatozy (zwłaszcza w miejscu podawania leku), a także nadwrażliwość na stosowany lek.

W przypadku kobiet w ciąży zabieg jonoforezy na brzuchu i lędźwiach nie jest zalecany. Zawsze poinformuj specjalistę o swoim stanie zdrowia, by uniknąć potencjalnych problemów. Choć lista przeciwwskazań do przeprowadzenia jonoforezy nie jest długa, to na pewno należy o niej pamiętać!

SKUTKI UBOCZNE JONOFOREZY
Czy istnieją skutki uboczne jonoforezy? Tak jak w przypadku każdego zabiegu! Wśród najczęstszych reakcji skórnych można wskazać podrażnienia, wysypki, opuchliznę, pieczenie lub zaczerwienienie w miejscu aplikacji elektrod. Zwykle taki efekt wynika z reakcji alergicznej na lek lub materiał, z którego wyprodukowano elektrody.

W rzadkich przypadkach mogą wystąpić silniejsze reakcje. Pojawić się mogą bowiem poważne podrażnienia skóry czy wręcz oparzenia, jeżeli natężenie prądu było zbyt duże. Pamiętaj, aby natychmiast powiadomić specjalistę o wszelkich niepokojących objawach podczas lub po zabiegu.

Fizykoterapia z zastosowaniem zabiegu jonoforezy jest bezpieczna w zdecydowanej większości przypadków, ale i tak warto pamiętać o możliwych skutkach ubocznych. Miej jednak na względzie, że to terapia prądem (tak jak np. elektrostymulacja), a z nim nie ma żartów i trzeba uważać nawet z tak niskimi natężeniami!

Jak wygląda przebieg zabiegu jonoforezy?

Zabieg jonoforezy w naszym gabinecie zaczyna się od wyboru odpowiedniego leku, który zostanie wprowadzony do twojego organizmu za pomocą prądu. Lek jest nakładany na elektrodę o odpowiednim biegunie (w zależności od stosowanego leku – anoda lub katoda), która następnie jest umieszczana na skórze w obszarze wymagającym terapii. Druga elektroda, która służy jako uziemienie, znajdzie się w innym miejscu na twoim ciele.

Następnie prąd jest włączany na określony czas, zazwyczaj od 10 do 20 minut. Poczujesz tylko delikatne mrowienie, co jest normalne i wskazuje, że lek jest prawidłowo wprowadzany w głąb twojego ciała.

Po zakończeniu zabiegu jonoforezy elektrody są usuwane, a skóra czyszczona. To bezbolesny i bezinwazyjny proces, który skutecznie usprawnia leczenie wielu dolegliwości. Dzięki wiedzy, na czym polega jonoforeza, nie musisz się zastanawiać, czego spodziewać się w gabinecie!

Miałam przewlekłe bóle mięśniowe, które znacznie utrudniały mi codzienne funkcjonowanie. Dzięki tej terapii ból się zmniejszył, a ja znów mogę wrócić do normalnego funkcjonowania.

Aleksandra

Cierpiałem na skurcze mięśniowe, które ograniczały moją aktywność fizyczną. Po kilku sesjach jonoforezy zauważyłem znaczną poprawę, więc mogę z czystym sumieniem polecić.

Jacek

Jonoforeza w Interfizjo to naprawdę skuteczna metoda! Moje problemy ze stanami zapalnymi skóry, znacznie poprawiły się po serii zabiegów. Dodatkowo personel sprawił, że czułam się bardzo komfortowo, co jest ogromnym atutem tego miejsca.

Paulina

Jakie efekty daje zabieg jonoforezy?

Jak przygotować się do zabiegu?

Jaka jest cena zabiegu jonoforezy?