Angiolog – Interfizjo. Doskonała oferta specjalistycznych konsultacji

Angiolog. Sprawdź ofertę Interfizjo!
Szukasz doświadczonego angiologa? Odwiedź Interdyscyplinarne Centrum Rehabilitacji Interfizjo i zapoznaj się z możliwościami leczenia!

Szukasz doświadczonego angiologa? W Interdyscyplinarnym Centrum Rehabilitacji Interfizjo zapewniamy pacjentom dostęp do specjalistycznych konsultacji. Skontaktuj się z nami, by poznać szczegóły i umówić wizytę.

Angiolog – opis specjalizacji

Choroby naczyniowe to częste dolegliwości, z jakimi pacjenci zgłaszają się do lekarzy w Białymstoku i nie tylko. Lekarz angiolog zajmuje się diagnozowaniem i leczeniem chorób naczyń krwionośnych, zarówno tętniczych, jak i żylnych, a także naczyń limfatycznych. Angiolog prowadzi również profilaktykę chorób naczyniowych. Możliwość umówienia wizyty do angiologa prywatnie zapewnia nasze Interdyscyplinarne Centrum Rehabilitacji Interfizjo.

Jakie są wskazania do wizyty u angiologa?

Konsultacja z angiologiem może okazać się niezbędna, jeżeli wystąpią objawy sugerujące problem z układem naczyniowym. Do typowych symptomów zaliczają się między innymi:

• ból kończyn o nasilającym się charakterze,
  • obrzęki kończyn dolnych,
  • przewlekłe zmęczenie i problemy z koncentracją,
  • ból w klatce piersiowej nawet przy niewielkim wysiłku,
  • uczucie ciężkości nóg,
  • sinienie lub zaczerwienienie skóry,
  • zimne dłonie i stopy,
  • częste mrowienie i drętwienie kończyn,
  • chwilowe braki czucia w kończynach.

Zaleca się również regularne wizyty u angiologa w przypadku osób z rodzinną historią chorób naczyniowych, nadciśnienia, cukrzycy lub dla palaczy. Pełną opiekę nad pacjentami naczyniowymi zapewnia nasza klinika w Białymstoku.

W Centrum Rehabilitacji Interfizjo zapewniamy również dostęp do lekarzy innych specjalizacji. Jeśli pacjent potrzebuje konsultacji z chirurgiem, psychologiem lub ginekologiem, znajdzie ich w jednym miejscu.

Jak wygląda wizyta u naczyniowca?

Wizyta u angiologa zazwyczaj rozpoczyna się od rozmowy, podczas której lekarz zbiera informacje o objawach, stylu życia pacjenta oraz historii medycznej rodziny. Następnie przeprowadza badanie fizykalne, które może obejmować ocenę tętna, badanie skóry oraz sprawdzenie naczyń przy użyciu stetoskopu. W zależności od potrzeb lekarz może zlecić dodatkowe badania diagnostyczne.

Dopiero kiedy zbierze komplet informacji, podejmuje decyzję o dalszym postępowaniu. Może to być wdrożenie farmakoterapii, a także leczenia zachowawczego. W przypadku podejrzenia chorób naczyniowych zaleca się także zmianę trybu życia pacjenta.

Należy jednak zwrócić uwagę na fakt, że leczenie chorób żył oraz tętnic jest zwykle długotrwałe, a forma leczenia jest zależna od stopnia zaawansowania choroby. Często na początku choroby zamyka się naczynka za pomocą lasera lub ostrzykiwania, czyli skleroterapii. W przypadku zaawansowanego stadium choroby wymagane jest przeprowadzenia zabiegu chirurgicznego.

Pacjenci leczeni są zachowawczo, podaje się im środki farmakologiczne i zleca mniej inwazyjne zabiegi lecznicze (np. terapia uciskowa, baroterapia czy terapia zimnem). Warto pamiętać, ż e angiolog leczy głównie patologie naczyniowe i nie przeprowadza zabiegów chirurgicznych, na które w ostateczności kieruje swoich pacjentów do chirurga naczyniowego.

Ogromną rolę odgrywa również profilaktyka, mająca zapobiegać schorzeniom żył i naczyń krwionośnych. Dlatego pacjenci powinni przestrzegać podstawowych zasad, takich jak:

• aktywność fizyczna
  • unikanie „siedzącego” trybu życia,
  • unikanie zakładania „nogi na nogę”,
  • noszenie raczej płaskiego obuwia,
  • utrzymywanie prawidłowej wagi,
  • stosowanie diety bogatej w warzywa i owoce,
  • odpuszczanie długich gorących kąpieli,
  • częste „relaksowanie” nóg, czyli unoszenie ich na wysokość powyżej serca na kilka minut kilkakrotnie w ciągu dnia.

Jakie badania wykonuje angiolog?

Pacjenci, którzy zdecydują się na wizytę u naszego naczyniowca w Białymstoku, mogą liczyć na rzetelną diagnostykę. Standardowo wykonywanymi badaniami są angiografia żył, koagulogram, agregacja płytek krwi czy analiza krwi. Lekarz najczęściej też przeprowadza USG Dopplera – nieinwazyjne badanie ultrasonograficzne, które pozwala ocenić przepływ krwi w naczyniach.

Choroby, które leczy angiolog

Choroby, które leczy angiolog, obejmują różnego rodzaju schorzenia naczyń. Należą do nich między innymi:

• żylaki, tętniaki, zakrzepy,
  • choroba Raynauda,
  • zatorowość płucna,
  • niedokrwienie kończyn,
  • nowotwory naczyń krwionośnych,
  • miażdżyca,
  • zaburzenia ukrwienia,
  • stopa cukrzycowa,
  • uszkodzenia naczyń krwionośnych.

W Interfizjo w Białymstoku pacjenci otrzymują kompleksową opiekę, zarówno diagnostyczną, jak i terapeutyczną.

Jestem bardzo zadowolony z wizyty u angiologa w Interfizjo. Od lat borykałem się z bólem nóg i obrzękami, a dopiero tutaj uzyskałem rzetelną diagnozę i skuteczne leczenie. Polecam każdemu, kto szuka najlepszej pomocy!

Mariusz

Interfizjo to miejsce, gdzie naprawdę dbają o pacjenta. Miałam uczucie ciężkości nóg i często sinienie skóry, a dzięki wizycie u angiologa dowiedziałam się, że to początek żylaków. Szybko wdrożono odpowiednią terapię i już widzę poprawę. Wszystko w miłej atmosferze i z pełnym zaangażowaniem personelu.

Małgorzata

Miałem problemy z zimnymi stopami i częstym mrowieniem. W Interfizjo szybko zdiagnozowano zaburzenia ukrwienia i wdrożyliśmy plan leczenia. Bardzo polecam!

Adam

Jak się przygotować do wizyty u angiologa?

Efekty wizyty u angiologa. Czego się spodziewać?