Chirurg w Białymstoku. Poznaj możliwości leczenia i umów się na konsultację!

Chirurg – Białystok. W Interfizjo liczy się pacjent!
Jeśli szukasz doświadczonego chirurga w Białymstoku, znajdziesz go u nas. W Interfizjo zatrudniamy tylko wysoko wykwalifikowanych specjalistów.

Szukasz chirurga w Białymstoku? W Interdyscyplinarnym Centrum Rehabilitacji Interfizjo znajdziesz specjalistów z wielu dziedzin medycyny, w tym chirurgii ogólnej.

Chirurg ogólny – opis specjalizacji

Chirurgia to dziedzina medycyny, która koncentruje się na leczeniu chorób, urazów i deformacji poprzez operację. Jest niezwykle szeroka, dlatego została podzielona na wiele specjalizacji. Należy do nich między innymi chirurgia urazowa, dziecięca czy onkologiczna. Jednak specjalizacją uznawaną za podstawową i jednocześnie najszerszą jest chirurgia ogólna.

Zakres zadań chirurga ogólnego jest niezwykle szeroki, a specjalista tej dziedziny musi wykazać się gruntowną wiedzą. Pozwala mu to diagnozować i leczyć całe spektrum zaburzeń. W obszarze jego specjalizacji są różnorodne schorzenia tkanek miękkich. Chirurg ogólny usuwa zmiany skórne, takie jak brodawki i kaszaki, zszywa rany i nastawia złamane kończyny. Przeprowadza też bardziej zaawansowane operacje narządów układu trawiennego oraz jamy brzusznej, a także klatki piersiowej.

Możliwość umówienia wizyty u chirurga w Białymstoku prywatnie zapewnia nasze Interdyscyplinarne Centrum Rehabilitacji Interfizjo. Oprócz tego pacjenci mogą skorzystać z pomocy innych specjalistów, w tym np. gastroenterologa.

Wskazania do wizyty u chirurga ogólnego

Kiedy zgłosić się do chirurga ogólnego? Lekarz tej specjalizacji przyjmuje pacjentów z różnymi dolegliwościami, które mogą wymagać interwencji chirurgicznej. Są wśród nich na przykład przewlekłe bóle brzucha, guzy, krwawienia, deformacje czy złamania. Dobry chirurg zawsze dokona dokładnej oceny stanu pacjenta i zaproponuje najlepsze rozwiązanie.

Wskazania do wizyty u chirurga ogólnego to między innymi:

• ból brzucha, który może wskazywać na przykład na zapalenie wyrostka robaczkowego czy inne dolegliwości;
  • konieczność przeprowadzenia zabiegu, np. usunięcia pieprzyka czy znamienia;
  • zdjęcie szwów, skontrolowanie stanu rany;
  • konieczność usunięcia ciała obcego, które znajduje się w tkance;
  • pomoc w przypadku trudno gojących się ran;
  • konieczność nacięcia ropnia lub krwiaka;
  • konieczność skontrolowania niepokojących zmian, które pojawiły się na skórze.

Jak wygląda wizyta u chirurga?

Pierwsza wizyta u chirurga zwykle obejmuje dokładny wywiad medyczny, w trakcie którego lekarz pyta o obecne dolegliwości, wcześniejsze schorzenia i przebyte operacje. Specjalista przeprowadza badanie fizykalne, które może polegać na dotykaniu i oglądaniu obszarów problemowych, a także zleca dodatkowe badania. Mogą to być choćby badania krwi, rentgen czy tomografia komputerowa.

Nie każda wizyta u chirurga, jak nam się może wydawać, musi kończyć się zabiegiem chirurgicznym. Zazwyczaj najpierw stosowane jest leczenie zachowawcze, a także zlecane są badania, które mają przynieść odpowiedzi na wątpliwości lekarza. Dopiero jeśli istnieją ku temu wskazania, chirurg może zalecić przejście do bardziej zdecydowanych działań. Nie trzeba się ich jednak obawiać, ponieważ duża część zabiegów wykonywanych przez chirurga ogólnego nie wymaga stosowania znieczulenia ogólnego (narkozy). W większości przypadków wystarczy jedyni znieczulenie miejscowe.

Najczęściej też nie ma potrzeby, by pacjent pozostawał w przychodni dłużej. Zabiegi wykonywane są w warunkach ambulatoryjnych, co oznacza, że pacjent nie potrzebuje leczenia w warunkach całodziennych lub całodobowych.

Jakie choroby leczy chirurg?

Rolą chirurga jest diagnozowanie i leczenie szerokiego zakresu schorzeń, które mogą wymagać interwencji chirurgicznej. Takie przypadki to m.in. nowotwory, choroby przewodu pokarmowego, schorzenia układu krążenia i różnego rodzaju urazy. W zależności od konkretnego przypadku dobry chirurg może zdecydować o przeprowadzeniu operacji, leczeniu zachowawczym lub skierowaniu pacjenta do innego specjalisty.

W Interfizjo oferujemy także konsultacje z angiologiem w Białymstoku. Ten specjalista zajmuje się chorobami naczyń krwionośnych.

Miałam do usunięcia kilka znamion, które były niepokojące. Chirurg w Interfizjo dokładnie je obejrzał, przeprowadził niezbędne badania i szybko zaplanował zabieg. Wszystko odbyło się w miłej atmosferze i bez komplikacji. Cieszę się, że trafiłam na tak profesjonalny zespół.

Milena

Moja wizyta u chirurga w Interfizjo była bardzo pomocna. Miałem przewlekły ból brzucha i okazało się, że potrzebna jest operacja wyrostka robaczkowego. Cieszę się, że trafiłem na doświadczonego lekarza.

Filip

Świetny, bardzo fachowy zespół, który sprawia, że człowiek przestaje się martwić i bać. Szczególne podziękowania dla pana chirurga!

Marta

Jakie są efekty wizyty u chirurga?

Jak się przygotować do wizyty u chirurga?